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68 charger new member

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Time to build that baby :thumbsup:
 
Thanks for the reply.
Exactly what I need.
My friend, can you tell me more about how you did this? What PCM did you use? Wiring harness, etc.? The part about modifying the floor and crossmember doesn't bother me. My difficulty is the electrical part and how to connect the 5R45rfe to the 6.1?
It has been 10 years since I did mine and I probably forgot some stuff. I used a 6.1 engine from a 2006 Charger SRT. The transmission was from a 2012 Ram. You will need the ring gear, converter and starter for the truck transmission since it is different from the Nag1. and the starter is on the left instead of the right.
I used a PCM from a 2005 Ram and it was re-programmed by Chris at HOME
They also built the harness with all the wiring and directions. The drive by wire gas pedal is part of this system so you will either need to swap in a drive-by-wire gas pedal or as in my case, I needed an underhood bell crank since there was no room under the dash for that pedal. I used my factory gas pedal and cable to activate the bell crank since my car has factory AC. You should contact Cris at hotwire since he has been doing these swaps for 15+ years and is up to speed on all the needs.
I used TTI headers and engine mounts and other parts I got in a kit from Bouchillon Performace such as a jeep power steering pump and 45 degree oil pump. You will need a fuel tank with an electric in-tank pump. A fuel regulator to tone the pressure down to 55-60 psi.
When I did mine there was not much out there to choose from but there are tons now. It is a spendy project but IMO, well worth the effort. You may want to look into a 5 speed manual trans too. You said you have experience with LS swaps so you have some idea what it takes although it will be costlier as you will soon see. Good luck with your build and keep us informed or have more questions. Plenty of help on this site.
 
Faz 10 anos que fiz o meu e provavelmente esqueci alguma coisa. Usei um motor 6.1 de um Charger SRT 2006. A transmissão era de uma Ram 2012. Você precisará da coroa, do conversor e do motor de arranque para a transmissão da caminhonete, já que é diferente do Nag1, e o motor de arranque fica à esquerda em vez da direita.
Usei um PCM de um Ram 2005 e ele foi reprogramado por Chris em HOME
Eles também montaram o chicote com toda a fiação e instruções. O pedal do acelerador acionado por fio faz parte deste sistema, então você precisará trocar por um pedal do acelerador acionado por fio ou, como no meu caso, eu precisava de uma manivela de sino sob o capô, já que não havia espaço embaixo do painel para esse pedal. Usei o pedal do acelerador e o cabo de fábrica para ativar a manivela de sino, já que meu carro tem ar-condicionado de fábrica. Você deve entrar em contato com Cris, da Hotwire, pois ele faz essas trocas há mais de 15 anos e está a par de todas as necessidades.
Usei cabeçotes TTI, suportes de motor e outras peças que comprei em um kit da Bouchillon Performace, como uma bomba de direção hidráulica para jipe e uma bomba de óleo de 45 graus. Você precisará de um tanque de combustível com uma bomba elétrica interna. Um regulador de combustível para reduzir a pressão para 55-60 psi.
Quando fiz a minha, não havia muita coisa para escolher, mas agora há toneladas. É um projeto caro, mas, na minha opinião, vale a pena o esforço. Talvez você também queira considerar uma transmissão manual de 5 marchas. Você disse que tem experiência com trocas de marchas LS, então tem uma ideia do que é preciso, embora seja mais caro, como você verá em breve. Boa sorte com a sua construção e mantenha-nos informados ou se tiver mais perguntas. Há muita ajuda neste site.
Thanks for replying.
Well... a manual transmission would be fun, but it's out of my budget. A T56 or TR6060 are expensive, and I still need the entire clutch and flywheel.
I'm thinking of going the same route as you, 545rfe.
I sent an email to Hot Wire and will wait for their response. Thanks for everything, my friend. Your information here is very good. With this, I can move forward with the project. Sorry google translate
 
Last edited:
Welcome to FBBO from Ontario, Canada. Enjoy your 1968 Charger project. Thanks for your picture.
 
Obrigado por responder.
Bem... uma transmissão manual seria legal, mas está fora do meu orçamento. Um T56 ou TR6060 são caros, e eu ainda preciso da embreagem e do volante completos.
Estou pensando em seguir o mesmo caminho que você, 545rfe.
Enviei um e-mail para a Hot Wire e aguardo a resposta. Obrigado por tudo, meu amigo. Suas informações aqui são muito boas. Com isso, posso prosseguir com o projeto.
Sorry. I don't speak any language other than English but I do get most of what you said.
 
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